Städa huset och packa bananlådorna - Nu flyttar vi!

Jo, det är sant!
Vi ska flytta! Vi ska lämna vårt kära trevåningsradhus i Tullinge och flytta till en enplansvilla i Tumba!
Jag fick reda på det idag, när jag var på Emelies land.
Jag skulle ringa till pappa och fråga om jag fick stanna en vecka till, men då sa han nej.
Han sa att vi skulle städa och fixa iordning i huset.  Och då fattade jag direkt!
Vi hade kollat på huset två gånger och nu så har dom skrivit på kontraktet och allting! William då,
han fick reda på det för ca 2  timmar sen när han kom hem ifrån en kompis :P

Fast nu är är det ju så att vi inte kommer flytta förrens i septemer-oktober.
Vi måste ju fixa i ordning vårat hus, fixa visning och få det sålt.

Juste, som jag sa. Jag har varit på Emelies land, och jag har varit där sen i fredags.
Nu skriver jag en sammanfattning så är det lättare för dig att fatta ^^

Jag börjar med tisdagen efter lägret:
- Tisdag, 1 Juli: Filmkväll med Svante och Emelie (Jessica var också med) Dom sov över
- Onsdag, 2 Juli: Vi vaknade ganska tidigt och svante gick hem. Jag gick hem till Emelie och sov över hos henne.
- Torsdag, 3 Juli: Jag var hos Emelie hela dagen och sen gick jag hem.
- Fredag, 4 Juli: Jag kollade på huset med stort H, gick på smygpremiären av Mamma Mia och sen så följde jag med Emelie till henne landställe. <3
Lördag, Söndag, Måndag och Tisdag: Jag var på Emelies landställe. Vi badade, solade, cyklade till stranden, åt smultron, åkte fyrhjuling till havet och kastade sten, jag vann över Emelie i alla sorters kortspel, hoppade studsmatta, lekte med Ludde, skrattade, snackade, spelade fotboll, åt jordgubbar med glass och en massa sprutgrädde!, lade oss på en filt på fotbollsplanen och filosferade, gick ner till bryggan på natten och badade fötterna, snackade om Emelie's Mr.X <3,  åt godis, spelade minigolf (jag kom på delad första plats med hennes morfar! xD),  spelade monopol (i slutet hade jag 6 intecknade tomter, noll kr + 30 000 kr i skuld till banken. Det låter som en höjdare va, va, va?? xD) och så gjorde vi en massa mer, men det får vi ta nån annan gång xD

Men.. jag har ju varit med Emelie i 2 ½ halv vecka med endast tre dagars mellan rum i mitten! Det är mycket tid med en person, iförsej så har hälften av tiden varit med andra personer också (lägret).  Lovet börjar definitift bli bättre.
Men nu så har vi en deadline på ca tre veckor, sen så måste huset vara perfekt, för då kommer fotografen som ska ta bilder i huset inför visningen. Därför så blir det städa, städa och åter städa som gäller. Men det gör inget, + att jag nån gång förmodligen kommer träffa nån kompis.


Nej, va sent det blev helt plötsligt.
Godnatt! <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0