Avslutningsbal

Ikväll var det bal för alla nior på Björkhaga skola!
Kvällen har varit underbart rolig och nedan kommer jag berätta mer om den:


18:34
En aning sena klev jag, Karolin, Basia och Sara ut ur bilen och mötte upp Philip och Sofia. Sedan gick vi mot matsalen. Där utanför stod en massa människor och väntade på att få komma in. Men innan det skedde ville rektorn hålla ett litet tal (eller gjorde han det? Jag vet inte. Hörde det i vilket fall inte...) När vi väl blev insläppta såg vi en massa långbord uppställda i mitten av matsalen. Vi tog plats vid ett bort ganska i mitten, jag, Sofia Cw, Olle, Basia, Maria, Fredde, Kajja, Pernilla, Sofia Az, Philip och Jessika. Karro och Sara fick inte plats, så de fick sitta vid ett bord brevid :/ Framför oss på bordet låg förrätten. Blad, fetaost, gruk- och melon röra, bröd och en laxbit. Det var inte det godaste, men det dög.

Olle och Jonny visade sig vara riktiga gentlemen och battlade vett och etikett seder fram och tillbaka över bordet xD Tillexempel så får inte killar, enligt jonny, ställa ner glaset efter en skål, utan att alla tjejer gjort det först. Jonny hällde också gladerligen upp mer dricka och Olle serverade tjejerna potatisgratäng. Vilket påminner mig om nästa rätt; huvudrätten: Det var två übersega köttbitar, potatisgratäng och en hel, kokt morot. Det var gott, om man bortser från köttet alltså. Nångång under maten (antingen innan eller efter huvudrätten) så framträdde lärarna i arbetslag Indigo (mitt arbetslag) med en sång om underbara 9d. Där fick de med varenda en i klassen och sjöng nånting om dem. Om mig, Sofia Az och nån mer sjöng dom att vi alltid kommer försent, men "nåntning-jag-inte-kommer-ihåg" (<-- positivt) -__-  :P Iallafall, killarna uppträdde med en sång och hela klassen med en. Mats höll också ett tal. Han är så jävla skön ^^
Med argumentet: "för att inte bara 9d ska få stå för underhållningen" så beatboxade Max medan Peter (båda från 9a) rappade bä bä vita lamm xD Efterrätten var nån jordgubbssorbet (?) med nån vaniljgrej och maräng. Det var inte heller det godaste jag ätit, men men.

Efter efterrätten så fick alla gå ut för att sträcka på benen och ta lite luft. Och, självklart ta massa foton. När vi sedan blev insläppta igen var alla bord skjutna åt sidan och ett dansgolv hade uppenbarat sig :O Livebandet "Rabalder" tog plats på scenen och vi andra skulle leka bingo. Man fick en bricka, vi säger att det står 4 på min. Sen dansar jag med nån kille. När dansen är slut får jag han nummer, t.ex 17, och han får mitt, 4, och så prickar man in det i bingobrickan. Sen skulle man få bingo. Det var tråkigt och jag dansade bara med tjejer i klassen och typ Olle. Menmen, roligare skulle det bli. För sedan gav de med sig och avbröt leken, och började spela sommartider. Då började alla dansa (definition av alla: de flesta i min klass, några från andra klasser och lärare. Resten satt och kolla på.) Då blev det mest bugg och sånt. Men senare mot kvällen så tog bandet en paus, och "riktig" musik sattes på. Typ Lady Gaga och sånt :P När klockan började närma sig 11 hade alla skit kul! (förutom de som satt ner ...) Alla dansade gärnet och hade the time of their lifes! Kinda... xD

Hela kvällen hade Sofia tjatat om att jag skulle bjuda upp Honom. Men jag vågade inte, för jag visste inte riktigt vad Han tycker om mig. Så när klockan var lite efter 11 så stod jag och Sofia och dansade. Och så kom det en arm omkring min midja och drog med mig och började dansa. Det var Han. Åh, gud va glad jag blev. Det, + allt annat som hänt denna termin, måste bara betyda en sak... Omg, omg, omg! :D <3


Den här kvällen var underbar, sjukt kul och minnesvärd. Jag hade en kul tid tillsammans med mina vänner och klasskompisar. Glömde min kamera, men kommer sno/få bilder av andra så ^^

Puss o kram, vi hörs.
Och jag lovar att skriva ett inlägg om Gardaresan.. nångång ;)



(Fjärilarna i magen och alla tankar som snurrar runt i huvudet kommer göra det svårt att sova... <3)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0