We are sailing, we are sailiiing! ^^

Himmlen blå är täckt av små vita moln. Blommorna är i full blom och termometer visar 20°C. Inte undra på att jag sitter på altanen när jag skriver detta. Det är ju så fint väder.

Idag gick jag upp tidigt, runt 8, för jag skulle möta de flesta från ÄSS, några ledare och de från sjögänget vid slipen kl.9. Vi skulle alltså segla idag. Vi i ÄSS delade upp oss på två båtar, i de besättningar vi förutbestämt, med en liten ändring. Martin fick hoppa över till Ericas båt, för att Håkan ville ha två motorkunniga i varje båt (det var bara jag, Emelie, Martin och Erica som hann gå igenom motor i onsdags). Well, det var kul ändå ^^ Speciellt när vi hade värsta farten och lutningen. Vi alla skrattade högt, förutom Emelie, som var skiträdd ;D

I början av dagen var vädret inte det bästa, men det blev bättre framåt lunch.
Och appropå lunch... Jag hade med mig en sallad och en dricka, men hade glömt de i pappas väska. Han seglade i en annan sea-cat, så vi tänkte att om vi åker brevid dem, så kan dom ge mig min sallad. Meeen, när vi åkte brevid dem så fick Chris för sig att han skulle kasta salladen istället för att ge. Och vart landade den? Jo, jag satt och kurade ihop mig för att inte få den på mig, och så får jag den i huvudet och den öppnas och en sallad-fontän regnar ner i hela sittbrunnen PLUS i mitt hår och i mina stövlar. Tack, Chris! Så ett tips till alla: Tänk er för innan ni bestämmer er för att kasta sallad i en opålitlig plastburk till nån i båten brevid. Om det skulle hända er vill säga... (Vilket jag inte tror)

Iallafall. Seglingen var jättemysig. Och resten av dagen har också varit ok.
När jag kom hem åt jag och kollade på tv. Sen klippte jag allt gräs (utom på framsidan) och hoppade lit studsmatta. Nu sitter jag här och lyssnar på ny musik. Visst blir man glad av ny musik btw? Då slipper man spela sönder andra bra låtar i onödan :D

HEJDÅ, jag orkar verkligen inte skriva mer. Oh, btw, vill ha måndag nu. (Om man bortser från alla prov, läxor och inlämmingar jag har framför mig)...
<3

Kommentarer
Postat av: Maj

men snart är det sommarlov!!!! :D vad är de för prov ni ska ha???



jättelänngesedan vi snacka jue.. skulle du inte komma till mig ? (A)!?? Hur är det?

2009-05-11 @ 00:19:26
URL: http://majjohansson.blogg.se/
Postat av: Jenny

Ja, jag längtar. Va skönt det ska bli med lov. Men det kommer ändå bli sorgligt med avslutning... slutar nian you know.



Vi ska ha kemi, SO och fysik-nationella prov.

Sedan är det svenska, teknik och idrott-uppsats.

Sen är det tyska redovisning snart...

Det är säkerligen något mer... suck!



Ja, det var jätte längesen! Vi får ta och börja våra underliga, roliga chatter igen. <33

2009-05-11 @ 14:05:03
URL: http://thatsmuchit.blogg.se/
Postat av: Sannis

Underbart att segla! Fler inlägg vill jag ha i den här bloggen anklagande blick, För vad ska man annars göra på kvällarna när det inte finns något annat att göra än att plugga till de 3 proven nästa vecka? (a)

2009-05-31 @ 13:48:30
Postat av: Jenny

Segling is tha shiet <3

Ska försöka (A)

2009-05-31 @ 14:02:24
URL: http://thatsmuchit.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0